Week 6; Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu Week 6; Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu

Week 6; Alweer bijna op de helft!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

21 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi dushi's!

De tijd gaat hier zo vlug dat ik steeds bijna vergeet om een verslag te typen!
Zoals vorige week in mijn verslag stond zijn we naar Happy Hour geweest bij Zanzibar. Altijd heel gezellig, al had het vorige week een wat minder einde. Soraya begon zich na het eten niet lekker te voelen, pijn op haar borst, hartkloppingen en zwak op de benen. Omdat we geen risico's wilde nemen zijn we met haar naar de spoedeisende hulp gereden in het ziekenhuis waar we stage lopen. Daar aangekomen moest ze zich eerst inschrijven, maar omdat ze geen id bij zich had waren we daar best snel mee klaar en werd ze snel geholpen door een verpleegkundige. Eerst een hartfilmpje gemaakt en daarna vond de dokter het toch nodig om bloed af te nemen. Vrij snel was bekend dat haar glucose te laag was en dus kreeg ze glucose via haar infuusnaald toegediend. Ook werd er een thoraxfoto gemaakt, waar ze overigens nooit een uitslag van heeft gekregen en dus gingen we er maar vanuit dat die goed was. Na een uur kwam de verpleegkundige terug om haar glucose opnieuw te prikken en deze keer was hij wel goed, maar verdere bloeduitslagen waren nog niet bekend. Na 4 uur wachten kwam er eindelijk een arts-assistent die vertelde dat het kalium in haar bloed te laag was, maar omdat hij nog in opleiding was moest hij eerst overleggen met zijn supervisor. Weer een uur later kwam hij terug met een recept en mochten we gelukkig naar huis. Na 5 uur wachten hadden we het ook wel weer gezien, Soraya kon weer lachen en gelukkig was het niets ernstigs!

De zondag zijn we naar Cabana Beach geweest, het was niet zulk super mooi weer dus Westpunt vonden we niet de moeite aangezien dat ongeveer een uur rijden is. Na Cabana hebben we nog een huisgenootje van Soraya uitgezwaaid die weer terugging naar Nederland en ben ik met Vera mee geweest naar de kerk. Zoals jullie allemaal wel weten ben ik vanuit mezelf niet gelovig maar ik vind het wel interessant om te zien hoe andere mensen tegen het leven aankijken. 's Avonds hebben we bij Soraya thuis macaroni gegeten en zijn Vera en ik nog even naar Wet & Wild geweest. We waren op tijd weer thuis, want maandag was het weer tijd voor stage.

Het is bij ons op de afdeling nu best druk, omdat er sommige afdelingen gesloten zijn vanwege een bacterie die daar uitgebroken was. Daardoor kom ik nu echt vanalles tegen, van interne tot chirurgie en van nierziekten tot neurologie, erg interessant! Donderdag had ik mijn tussenbeoordeling, wat ik best spannend vond omdat dat er hier iets anders aan toe gaat dan in Nederland. Hier is het de gewoonte dat de stagiaire vragen krijgt over ziektebeelden, medicatie, behandelingen enz. Aan de hand van je antwoorden beoordelen ze dan hoe je functioneert. Tijdens mijn gesprek zei de praktijkopleider dat ze dat bij mij pas bij de eindbeoordeling gaan doen aangezien ik deze manier van werken/leren niet gewend ben en dus nog even tijd heb om me hier op voor te bereiden. Zo merk ik dat ze echt rekening met me houden, wat erg prettig is. Mijn collega en de hoofdverpleegkundige die bij het gesprek zaten waren erg tevreden over me en waren geïnteresseerd in de verschillen met hier en Nederland. Ook vroegen ze wat ik zou verbeteren aan de afdeling, daardoor kan ik dus toch inbreng hebben in de zorg hier en daar staan ze heel erg voor open. Weer een geslaagde stageweek en met een prettig gevoel naar huis!
Donderdagavond weer Bermuda, erg gezellig! Zo gezellig zelfs dat ik vrijdag en gisteren ook ben geweest, ik heb nu namelijk 2 weken vakantie! Vrijdag overdag bij Cabana geweest en gisteren bij Cas Abou, 1 van de mooiste stranden die ik hier tot nu toe heb gezien. Spierwit zand en een helder lichtblauwe zee; paradijs op aarde! Vandaag weer Cabana en uit eten geweest bij de Tropen. Straks op stap (alweer :P) naar Wet & Wild, het genieten houdt maar niet op!
Morgen komt de vriendin van Jelle en woensdag komt mijn mama voor 10 dagen naar hier!! Ik heb haar dan alweer 7 weken niet gezien, iets wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt dus heb er heel veel zin in!

Het leven is hier echt top, we genieten met volle teugen en zijn woensdag alweer op de helft van dit avontuur. Het is hier zo relaxed, lekker doen waar je zin in hebt, genieten, nergens rekening mee houden (behalve stage dan) en altijd mooi weer, kortom: wat wil een mens nog meer? Ook de stage vind ik nu echt super leuk en leerzaam, ook helemaal geen straf om te doen!!

Ik wens jullie allemaal veel sneeuw- en ijspret en ik zal af en toe aan jullie denken als ik aan het strand lig of met blote voetjes aan het dansen ben in het zand met een cocktailtje!

Tot volgende week!

  • 21 Januari 2013 - 05:47

    Ronald:

    Hallo Dames en heer!

    Zo te lezen avonturen te over!!

    Fijn om te lezen dat alles in orde is met Soraya!
    En natuurlijk ook fijn om te lezen over je leerproces ;)!

    geniet er met jullie 3-tjes van!

    En Marjolein je weet nu wat leuke plekjes om te zien aan je ma dus laat haar ook van het lekkere vakantie eiland genieten!

    Heel veel groetjes aan de anderen! VEEL PLEZIER!
    Ronald

  • 21 Januari 2013 - 09:33

    Inge :

    Hoi marjolein

    T is super genieten daar zoals je alles leuk beschrijft.
    Geniet straks van de tijd met je moeder.
    Mooi om samen op terug te kunnen kijken.
    Doe je de groeten aan de anderen?
    Gr inge

  • 29 Januari 2013 - 21:59

    Corry:

    Lieve meiden en Jelle,

    Wat een verhalen......
    ik moest even de tijd nemen om "bij "te lezen.
    Het is daar echt genieten!!
    Ik denk dat ik even op stage bezoek moet komen......
    Geniet, geniet, geniet...
    Lieve groetjes Corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stagereis Curaçao

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2013

Laatste dagen op Curaçao

18 Februari 2013

Time flies!

05 Februari 2013

Topweken!

21 Januari 2013

Week 6; Alweer bijna op de helft!

12 Januari 2013

Week 5
Marjolein

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8911

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Maart 2013

Stagereis Curaçao

Landen bezocht: