Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu

Time flies!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

18 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve mensen,

Het was alweer even geleden dat ik een verslagje heb geschreven, dus werd het wel weer tijd voor een nieuwe!

Na 3 weken vakantie was het weer tijd om met stage te beginnen. Na 3 vroege diensten waren we alweer een dag vrij, en was het tijd voor Karnaval di Korsou! Zondag 10 februari was het grote parade. Met een groep van 10 man ongeveer zijn we te voet vanaf Punda naar Otrabanda gegaan, aangezien het met carnaval hier heel erg druk is en je dus nergens met de auto kunt komen. Meteen wat te drinken besteld en toen kon het wachten beginnen. Het duurde zo'n anderhalf uur voordat de parade eindelijk voorbij kwam, maar het was de moeite waard! Ze maken hier prachtige wagens en kostuums met grote hoeden. De parade duurde best lang, er kwam maar geen eind aan!
Na de parade heb ik met Eleni, Patricia en Sheleen lekker gegeten bij Mundo Bizarro en na een powernap was het weer tijd voor Wet & Wild, weer een topavond! Maandag was ik overdag vrij en ging ik 's avonds de nacht in. Na wat gegeten te hebben bij St. Tropez samen met Eleni was het dan zover; mijn eerste nachtdienst hier op Curaçao. Ondanks dat de afdeling aardig vol lag hadden we het niet druk, maar uiteindelijk is het me toch meegevallen. Dinsdagochtend om 7 uur kwamen Eleni en Patricia me ophalen bij het ziekenhuis en zijn we rechtstreeks naar Cas Abou gereden (strand) om daar lekker te slapen, wat achteraf niet zo'n best idee bleek te zijn aangezien het begon te regenen en dus koud (ja, koud op Curaçao) was. Slapen heb ik dus weinig gedaan, maar je maakt nog eens wat mee zo! In totaal heb ik 2 nachtdiensten gewerkt. Nu heb ik dus een compleet beeld van de hele dagindeling op de afdeling. Donderdag weer een super avond gehad in Bermuda en vrijdag ben ik met Jelle, Soraya en Stef naar Westpunt geweest, echt een heerlijk dagje!
Vrijdagavond hadden we met een hele groep de locobus gereserveerd. De locobus komt je ophalen op de afgesproken plek en rijdt een uur rond met keiharde muziek en discolampen. Drank moet je zelf meenemen, maar die vloeide vrij rijkelijk haha! Het was echt super leuk om te doen, wie weet doen we het nog wel een keer! Na de locobus zijn we door gegaan naar Bermuda om daar weer verder te feesten, maar rond een uur of half 3 was ik toch redelijk gebroken en zijn we weer naar huis gegaan.
Zaterdag ben ik met Eleni even Punda in geweest om winkeltjes te kijken en hebben we geluncht bij Café Plein Wilhelmina, heerlijk! 's Avonds ben ik vroeg gaan slapen omdat er zondag weer een vroege dienst op de planning stond.
Op stage gaat het super goed, heb het enorm naar mijn zin en er is sinds vorige week een nieuwe stagiaire uit Nederland, wat erg leuk is omdat zowel zij als ik nu een beetje aanspraak hebben. Stiekem ben ik wel al een beetje aan het aftellen; deze week nog 3 dagen en volgende week nog 4 en dan zit de stage er alweer op! Daarna nog bijna 2 weken en dan vliegen we alweer terug naar het koude Nederland! Het idee dat we zo snel alweer naar huis gaan voelt voor mij een beetje dubbel. Aan de ene kant vind ik het super leuk om iedereen weer te zien en ben ik heel nieuwsgierig, maar aan de andere kant heb ik hier zo'n lekker leven dat ik het hier echt enorm ga missen. Daarom gaan we de komende 3 weken nog even heel veel genieten en ook een beetje aftellen tot 13 maart.

Veel liefs en tot snel!

  • 18 Februari 2013 - 22:35

    Ronald:

    Hallo daar!!!!!!!!!!

    jaaaaaaaaaa altijd dubbel! Dus geniet er NOG EVEN van! Dit avontuur is (waarschijnlijk) eenmalig! Dan kan je weer lekker met je vrienden in Nederland kletsen en afspreken!

    maar nu nog EERST 3 weken genieten van de zon, de zee en het strand!

    HIER gaat het weer vriezen!!!!!!!!!!! :( :( :( boooooooooooooooo

    dus geniet er van!!! VEEL PLEZIER!!!
    Groetjes aan de anderen!!

  • 18 Februari 2013 - 23:56

    Eleni:

    Wat hebben we een leuke tijd samen hier....echt genieten....wat zal ik jou gaan missen! Maar we hebben nog even en.....we houden zeker contact dushi!!!! Dank je wel voor alles!!! xxxx

  • 20 Februari 2013 - 08:05

    Carmen:

    Hey Marjolein,
    De tijd vliegt inderdaad hè!? Volgende week alweer je laatste stageweek. Zo te lezen is dat allemaal heel goed gegaan. Weer een mooie ervaring rijker. Geniet er nog maar even van. Ik kijk er wel naar uit om je binnenkort weer live te kunnen begroeten.
    Groetjes,
    Carmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stagereis Curaçao

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2013

Laatste dagen op Curaçao

18 Februari 2013

Time flies!

05 Februari 2013

Topweken!

21 Januari 2013

Week 6; Alweer bijna op de helft!

12 Januari 2013

Week 5
Marjolein

Actief sinds 02 Nov. 2012
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

05 December 2012 - 13 Maart 2013

Stagereis Curaçao

Landen bezocht: