Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo lieve mensen,

Allereerst allemaal een heel gelukkig nieuwjaar! Inmiddels is de 1e maand op Curaçao alweer voorbij: time flies when you're having fun!!

Ik krijg regelmatig de vraag of we ook nog werken vanwege alle foto's van het uitgaansleven en strand, dus bij deze: we werken gewoon 32 uur in de week, alleen de feestdagen zijn hier vrije dagen voor stagiaires dus daar hebben we even lekker van geprofiteerd ;). Zo ook afgelopen weekend, het enige werkweekend deze stage. Zondagavond weer gezellig Wet & Wild, zoals elke week zo ongeveer haha! Maandag, oudjaarsdag, hebben we eerst lekker uitgeslapen en daarna op het strand gelegen. 's Avonds rond 7 uur even geskyped met het thuisfront; het was toen in Nederland al 12 uur 's nachts en dus al nieuwjaar, wat eigenlijk best vreemd is! Wij hebben hier lekker gebarbecued met een rosétje erbij en onder het lawaai van vuurwerkbommen, best een leuke ervaring! Rond 11 uur zijn we naar het studentenhuis waar Soraya zit gegaan en zijn we met een hele groep naar de Pondjesbrug gelopen, waar om 12 uur het nieuwe jaar gevierd werd met vuurwerk en muziek. Het is zo'n bizarre ervaring dat je zo ver van huis bent bij zulke gelegenheden, maar we hebben er zeker van genoten, al vloeiden er ook de nodige traantjes. Daarna zijn we naar Cabana gegaan waar een DJ draaide, erg gezellig en toch een beetje thuis tussen al die Nederlanders! De volgende dag, 1 januari, gingen we rond 10 uur (na 3 uur slaap...) naar Zanzibar, waar de jaarlijkse nieuwjaarsduik werd gehouden. Een enorme groep Nederlandse studenten en toeristen kwamen hier op af, dat was dus een gezellige boel. Allemaal een Unox-muts op en aftellen tot stipt 12 uur in de middag tot de sprong. En daar gingen we, met 30 graden de zee in springen met heel veel andere mensen, niet echt een prestatie maar wel super gaaf! Nadat we een tosti hadden gegeten van de anti-kater-kaart hebben we op het strand de nodige uurtjes bijgeslapen, wat een leven! 's Avonds hebben we nog gezellig pizza gegeten bij pizzarestaurant Il Forno en zijn we op tijd gaan slapen.
Gisteren zijn we op stap geweest bij Bermuda en vanavond draait Afrojack, die gisteren trouwens ook ineens in Bermuda stond!
We hebben er sinds gisteren ook weer een huisgenootje bij en vandaag komt er weer iemand, het wordt dus steeds voller. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Liefs en tot de volgende!

• 05 Januari 2013 - 21:11

Theo De Vos:

Hallo Marjolein.
    Alweer een verhaal over uitgaan, feesten, beesten, strand en noem maar op.
    Wanneer komen nu eens eindelijk die werkverhalen aan bod.
    Wij zitten te wachten op bloederige verhalen, beenbreuken, schotwonden, vuurwerkslachtoffers of hebben we dit alleen in Nederland?
    Als dit stage is dan geef ik me zelf direct hier bij op om ook stage te lopen in Curacao!!!!
    Laat maar weten wanneer er een plaatsje (op het strand) vrij is.
    Groetjes van Ome Theo.

• 09 Januari 2013 - 21:45

Corry:

Hoi Marjolein,

Wat een fantastische verhalen!
    Jullie vermaken je daar prima zo te lezen en te zien.
    Wil je de anderen ook heel veel groetjes van me doen?
    Ik blijf jullie volgen!!

• 10 Januari 2013 - 16:27

Marjolein:

Hoi allemaal,

Ik zal in mijn volgende verslag wat meer over stage schrijven goed? Haha! Plaats op het strand is er altijd!
    @ Corry; Ik zal iedereen de groetjes doen, leuk dat je ons volgt :), we vermaken ons inderdaad uitstekend!

Groetjes!

• 12 Januari 2013 - 15:48

Carmen:

Hoi Marjolein,
    Allereerst voor jou ook nog de beste wensen. Ik loop weer een beetje achter, dus lees nu pas je verslag. Geniet er maar van hoor. Waar gewerkt wordt, moet ook ontspannen worden. Je ma komt ook een dezer dagen zeker? Hartstikke leuk dat je je tijdelijke leventje daar live kan delen met haar. Veel plezier alvast. Ik kijk weer met belangstelling uit naar je volgende verslag.
    Groetjes,
    Carmen