Week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

28 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Alweer een week voorbij en dus tijd voor een verslagje!

Zaterdag was een wat mindere dag, heel veel regen en aangezien de afvoer van water hier niet zo soepel verloopt stonden de straten even flink blank. We zijn die dag naar Renaissance geweest, een klein winkelcentrum in Otrobanda. Na een bakje koffie en een brownie bij Starbucks zijn we terug naar huis gegaan en hebben we pannenkoeken gebakken. 's Avonds zijn we op stap geweest bij Bermuda, altijd gezellig!
Zondag was het nog steeds redelijk bewolkt maar zijn we toch naar Westpunt geweest. Lekker slapen op het strand, ik heb het wel eens slechter gehad! 's Avonds zijn we weer naar Wet & Wild geweest, in december in zomerkleding 's avonds laat buiten dansen met een drankje is ook geen straf!
Maandag zijn we weer bij Mambo geweest en hebben we verder niet veel bijzonders gedaan.
Dinsdag was het dan zover; kerst op Curaçao. Overdag lekker genoten van de zon en 's avonds zijn we wezen gourmetten. Eigenlijk zouden we naar Tantra gaan voor het studenten kerstdiner, maar vanwege te weinig aanmeldingen ging dat niet door. De gourmet was bij Wilhelminaplein, een eetcafétje hier in Willemstad. Na het gourmetten hebben we nog een drankje gedronken bij Saint Tropez en in het studentenhuis bij Soraya. 2e kerst hebben we lekker bij Cabana Beach van de zon genoten en hebben we 's avonds een bbq gehad met een aantal studenten, ook weer heel gezellig en bijzonder! Kerst vieren hier was erg leuk, maar toch heb ik iedereen thuis wel een beetje gemist... Gelukkig kan ik regelmatig skypen met het thuisfront!
Gisteren liep de wekker weer af om 5:30 en was het weer tijd voor een dagje stage, net als vandaag. Na onze dienst was er vanmiddag een nieuwjaarsborrel op stage, erg leuk om eens mee te maken, het blijft onwerkelijk dat je in deze tijd van het jaar lekker buiten in de zon zit met een koud drankje! Dit weekend werken we ook, maar de rest van de stage zijn we elk weekend vrij. Het was even wennen, maar nu heb ik het goed naar mijn zin op stage. Het blijft aanpassen, maar dat is juist erg leerzaam!
Ze zijn hier al volop vuurwerk aan het afsteken, het gaat hier niet om siervuurwerk maar vooral om harde knallen en het schijnt dat ze daar nog wel even mee doorgaan, ook na nieuwjaar. Wat we precies gaan doen met oud & nieuw weten we nog niet, dat lezen jullie wel in mijn volgende verslag!

Dat was het weer voor deze week, ik wens jullie nogmaals een super goed uiteinde van 2012 en een knallend 2013!!

Liefs,
Marjolein

• 01 Januari 2013 - 22:33

Carmen:

Hoi Marjolein,
    Leuk verslagje weer. Fijn om zo op de hoogte te blijven van hetgeen jij daar zoal meemaakt en doet, zowel tijdens je stage als in je vrije tijd. Het was vast een bijzondere ervaring om de feestdagen elders door te brengen. Blijf vooral verslagen maken, altijd leuk om te lezen.
    Groetjes,
    Carmen en fam.

• 04 Januari 2013 - 09:52

Ronald:

wat ben ik jaloersssssssssssssssssssss...........................

ik had NOOIT moeten verhuizen naar Nederland!!! Nee hoor!
    GENIET er samen HEERLIJK van het ziet er (weer) geweldig uit! En heerlijk het weer!

Hier is het ook prachtig! (in gedachten) dus dames en heer! GENIET er van!!!!

De tijd vliegt! Dus maak MAXIMAAL gebruik van de tijd dat je er bent! (van school bedoel ik natuurlijk ;) )

Heel veel groetjes jullie oude mentor!

ja een "witte kerst" is het witte strand! Effen kleine knip bezoeken!