Week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marjolein Maas - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

22 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal!

Inmiddels zijn we alweer 2 weken op het eiland, de tijd gaat hier super snel! Eindelijk hebben we wifi in huis!! Vorige week donderdag was het weer tijd om te stappen bij Bermuda, wat weer erg gezellig was. Vrijdag zijn we naar Playa PortoMari geweest, een super mooi strand. 's Avonds kwam The Partysquad hier draaien, ook dat was super gezellig.
Zaterdag hebben we eerst onze was naar de wasserette gebracht en zijn we naar Zanzibar geweest, waar het elke zaterdag happy hour is en dus gezellig druk. 's Avonds bleven Soraya en Vera bij ons eten en zijn we op tijd gaan slapen, want zondag stond Westpunt op de planning.
Zondagmorgen zijn we rond 10 uur vertrokken richting Westpunt met Melanie, Marjolein, Soraya en Vera. Westpunt is zo'n uurtje rijden vanaf hier, maar dan heb je ook wat. Het is daar echt prachtig, zie foto's! We hebben er ook nog even gesnorkeld omdat je daar soms schildpadden kan zien, maar helaas waren er geen toen wij er waren.

Zondagavond hebben we lekker pizza gegeten bij de pizzeria en zijn we 's avonds nog even naar Wet & Wild geweest, waar elke zondagavond een feestje is aan het strand. We konden niet zo lang blijven, omdat maandag de wekker om 5:30 weer afliep voor stage.
Een vroege dienst begint hier namelijk om 6:30 en loopt tot 15:00. Dat vroege opstaan vinden we wat minder, maar als we 's middags klaar zijn kunnen we nog lekker even naar het strand.
Op stage begin ik steeds meer mijn draai te vinden, het Papiaments begin ik ook langzaam een beetje te verstaan. Ik kan hier in ieder geval genoeg leren i.v.m. de uiteenlopende ziektebeelden die je tegenkomt op de afdeling.
In principe werken we van maandag t/m donderdag, en hebben we dus elke week 3 dagen vrij. Nu zijn we i.v.m. kerst 6 dagen vrij en moeten we dus pas komende donderdag weer werken, heerlijk! Vandaag hebben we lekker genoten op Mambo Beach, we zijn inmiddels allemaal al wat gekleurd, al moet je hier wel heel erg oppassen dat je niet verbrand vanwege de felle zon.

1e kerst staat het studentendiner bij Tantra op de planning en 2e kerst gaan we waarschijnlijk barbecueën. Een bizarre ervaring, maar waarschijnlijk wel erg leuk om mee te maken! De huizen zijn hier net als in Nederland mooi versierd met kerstspulletjes en lampjes, erg leuk om te zien.
Met oud & nieuw zijn we ook weer een aantal dagen vrij en is het de bedoeling dat we naar Jan Smit gaan op Mambo Beach en doen we mee met de nieuwjaarsduik bij Zanzibar. Er staan ons dus nog leuke dingen te wachten!

Ik wens jullie allemaal een super fijne kerst en een knallend 2013 vanuit het zonovergoten Curaçao!

Tot snel!

• 22 December 2012 - 08:01

Melanie, Bram En Esther:

Hoi Marjolein,

Wat mooi is het daar! Wij willen jou een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen! Geniet van je vrije dagen en wel heel bizar zo warm met kerst.

Liefs,

Melanie, Bram en Esther

• 22 December 2012 - 11:47

Anemieke:

Wauw, wat is het daar mooi!! Uiteraard wensen wij jou en je vrienden een hele fijne gezellige kerst en een super uiteinde.
    Dikke kus.
    Annemieke Youri Lotte en Gijs

• 22 December 2012 - 14:28

Miranda De Block:

Hoi marjolein
    leuk alle verslagen van jou ervaring te mogen lezen
    kan me voorstellen dat het super is nou meis voor jou ook fijne feestdagen en een goede afronding van jr stage lieve groetjes uit het regenachtige terneuzen

• 22 December 2012 - 15:43

Opa:

hoi,marjolijnbedankt en op de eerste plaats prettige dagen en een goede jaarwisseling gewenst leuk dat je het naar je zin hebt in iedergeval beter daar dan de miezerige regen hier gr opa

• 23 December 2012 - 11:11

Inge:

Hoi marjolein
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Vooral blijven snorkelen een schildpad zien is een prachtige ervaring.
    Wens jou hele mooie dagen toe. Doe je ook de groeten aan de anderen.
    Gr inge